Blog

S-a ales praful si pulberea de ecommerce-ul romanesc

Desi se lauda ca se dezvolta de atatia ani, ecommerce-ul romanesc nu a reusit sa ii convinga pe membrii juriului Internetics .

Majoritatea premiilor pentru ecommerce nu au fost acordate pentru ca nu s-a gasit niciun magazin online dintre cele inscrise sa se ridice macar la standarde minime pentru acordarea unui premiu.

Adica pur si simplu nu s-au acordat premiile din concurs.

Doar www.Fungift.ro a reusit sa convinga si sa obtina doua trofee. FELICITARI FunGift!

Restul trebuie sa mai munceasca!!!! (inca nu stim la ce).

[rssless]test test[/rssless]

De exemplu, Vexio.ro . Vexio.ro nu a indeplinit standardele minime de “eficienta” la Internetics desi a obtinut punctajul maxim la Gala Premiilor eCommerce cu mai putin de o luna in urma.

Este normal sa existe diferente de notare atata timp cat criteriile sunt diferite la doua concursuri diferite.

TOTUSI, ceva este in neregula atunci cand acelasi candidat obtine locul intai la unul dintre concursuri si nu obtine nici macar nota de trecere la celalalt.
Acelasi canbdidat, aceeasi piata, aceeasi intentie (eficienta).

Unde sa fie problema oare?


Share this

  • delicious
  • digg
  • reddit

Comment


maimic.ro

30. Oct, 2008

vexio e un proiect bun, dar baietii de la UIS sunt din provincie, aparent.

alta explicatie…

Clement

31. Oct, 2008

Am dat exemplul Vexio pentru a incerca sa evit suspiciunea de subiectivism.

Este un fapt sigur ca Vexio a castigat primul loc la GPEC si este un fapt sigur ca Vexio nu a fost admis pentru niciun premiu la Internetics.

Pot intra in discutie si AVStore si Magazinultau, care nu sunt din provincie. :)

Marius Ciocan

31. Oct, 2008

Ehh Clement.. au fost ani in care a fost mult mai rau. Vezi http://www.fungift.ro/blog/2006/10/19/77/

Sincer, eu ma asteptam sa nu dea la mine in categorie si sa dea doar la IT&C.

Dar gata.. asta a fost ultimul an. M-am saturat sa bat FLori de Lux din 2005 incoace. :)

Fungift premiat pentru a 2-a oara consecutiv la Internetics, de 2 ori pe podium anul acesta | Liviu Taloi

31. Oct, 2008

[...] In rest ce sa va mai spun.. pe IT&C premiul "nu se acorda". Comentarii despre situatia respectiva pe blogul lui Clement:  S-a ales praful si pulberea de ecommerce-ul romanesc [...]

Liviu Taloi

31. Oct, 2008

Intrebarea mea este, cum se poate judeca eficienta dintr-un formular care poate fi completat oricum de participant.. se iau de bune cifrele completate, se verifica, daca da, cum??

A.. si felicitari Marius, inca o data, inca o data, si-nca o data… si alta data si mai lata!!

Clement

31. Oct, 2008

Marius,

Marius.. Sper ca ai notat felicitarile :)

Da. Eu chiar nu vreau sa critic evenimentul.
E totul ok. Mi-a placut.

Problema mea este sa aflu unde este o diferenta si poate reusim sa gasim standarde comune la “nivel national” pentru aprecierea initiativelor ecommerce.

Poate ca a gresit GPEC premiind pe cine nu trebuie . (sincer nu cred asta si am argumente multe :) ).

Discutia ar fi:
“Ce trebuie sa faca un magazin online pentru a fi numai bun de premiat?”

Stiu :) Raspunsul tau poate fi ca trebuie sa se numeasca FunGift … :)
E corect .. :)

Draga Internetics, fuck off !

31. Oct, 2008

[...] S-a ales praful si pulberea de ecommerce-ul romanes – Clement Nicolaescu Tags: Internetics, UIS, Vexio, web Ro Fara comentarii [...]

Adriana Iordan

31. Oct, 2008

Asa cum spui si tu criteriile au fost diferite. Eu am fost in juriul de la aceasta sectiune de Servicii. De ce vexio nu a fost considerat “eficient” destul incat sa castige un premiu la IT&C?

Site-ul lor a luat un punctaj mare fata de toate celelalte inscrise in aceasta categorie, identitate si design OK, usability OK, informatie si content OK (mie personal mi-a placut mult). Atunci de ce nu?

Pai cateva dintre motivele mele (din punct de vedere eficienta) daca ne uitam la cativa indicatori:

1. http://stat.trafic.ro/stat/vexio/vizite/bounce-rate/#stat
Bounce rate peste 65 % (adica 65 de oameni din 100 care ajung pe site-ul lor pleaca fara sa viziteze alta pagina). Se observa si din durata vizitei pe site: http://stat.trafic.ro/stat/vexio/vizite/durata/#stat

2. faptul ca nu accepta tranzactionare online – vorbim de categoria de ecommerce. Sper ca vor adauga in urmatoarea perioada plata prin card.

3. felul in care au prezentat obiectivele si targetul lor, cifrele pe care ei insisi le-au pus ca si numar de abonati, strategie, cifra de afaceri vizata etc

Ii felicit pe cei de la vexio pentru lansarea acestui website (nominalizarea confirma faptul ca recunoastem acest potential) ingrjit si cu multe functionalitati. Cel putin din punctul meu de vedere, in zona ergonomie, nota 10!

Clement

31. Oct, 2008

Multumesc frumos pentru lamuriri, Adriana.
Apreciez faptul ca ni le-ai transmis.

Totusi, problema ramane. La un concurs al luat premiul intai la celalalt nu s-a acordat premiul deloc.

Daca imi permiti sa imi spun parerea in legatura cu cele 3 puncte de mai sus (in afara topicului).

La punctul 3 ai perfecta dreptate. Un magazin online care nu isi stabileste obiective corecte a plecat gresit de la inceput.
Cred ca este o problema de educatie in piata cu privire la abordarea comertului online ca business.

Sunt unul dintre cei care considera ca primul lucru care trebuie sa il faci la un magazin online cand incepi sa il optimizezi este sa scazi bounce rate-ul. Obligatoriu.

Sa ne uitam la celalalt castigator de la GPEC. http://www.MarketOnline.ro .
Are un bounce rate de 56% .
http://stat.trafic.ro/stat/marketonlinero1/vizite/bounce-rate/#stat

Nici Vexio si nici MarketOnline nu acceptau plata cu cardul in momentul in care au castigat la GPEC.

MarketOnline a adaugat-o … Poate o face si Vexio in curand :)

Inca o data, multumesc pentru raspuns.
Eu chiar cred ca tu ai fost singura persoana de acolo care cunostea ecommerce la nivel de expert.

adi Pintilie

31. Oct, 2008

@ Adriana Iordan: Pacat ca nu ne multumim doar cu aceasta nominalizare, te invit pe blogul meu sa vezi cifrele evoluate de la inscrierea in internetics de acum o luna si jumatate.

Cat despre plata cu cardul, spune-mi cat la suta din magazinele online din Ro au asa ceva ? … pana si market online magazinului anului la GPeC, spune ca are dar defapt este vorba de un POS de la sediul lor.

Adrian Hanganu

31. Oct, 2008

Multumim pentru felicitari, dar nu ne consoleaza prea mult.
As dori sa stiu daca s-a tinut cont de faptul ca site-ul este lansat de numai 4 luni?
Vreau sa cred ca in 4 luni am realizat multe.
Contractul pt. plata cu cardul e semnat de ceva timp, am terminat si testele, urmeaza implementarea.

add

31. Oct, 2008

@adriana

stii cat are adaos un laptop intr-un magazin online de IT? daca stii, scade 4% cat ia epayment si o sa intelegi de ce e aproape imposibil sa implementezi plata cu cardul la magazine online pe IT la noi, mai ales cele care sunt proaspete si nu-si permit sa ridice adaosurile.

apoi, bounce rate peste 50% la un ecommerce este normal, take a look

despre punctul 3 nu comentez, e subiectiva treaba

Clement

31. Oct, 2008

Add,

Bounce rate:

http://www.pcgarage.ro are 36%

http://www.domo.ro are 26%

http://www.dcshop.ro are 22%

Filip Cherecheş-Toşa » My take on Internetics

31. Oct, 2008

[...] mai scris despre Internetics 2008: Adi Pintilie, Alex Cristache, Clement Nicolaescu Tags: internetics, romania This entry was posted on 2008-10-31, at 14:31 Bookmark the permalink [...]

Adriana Iordan

31. Oct, 2008

Vreau sa subliniez in primul rand ca nu sunt purtatorul de cuvant al intregului juriu la aceasta sectiune, ceea ce am scris este punctul meu de vedere legat de participarea mea in juriu conform regulamentului si intentiei Internetics si a experientei mele.

@adi eu am vazut in aplicatia voastra la inscriere foarte putine date de acest fel (de ex: cifre legate de comenzi nu am avut).

Toti membrii juriului am vazut ca site-ul este lansat de curand. La fel ca sunt multe pagini indexate si ca aveti PR 4. Dar tot trafic.ro ne arata ca motorul de cautare cel mai folosit este CNN (!) si nu Google, cuvantul cautat cel mai mult este vexio si nu vreun cuvant cheie pe care l-ati fi targetat.

@adi si @add

Faptul ca plata online trebuie sa existe sau nu, nu este doar parerea mea pentru ca sunt de la GECAD ePayment ci a fost parerea tuturor membrilor juriului si a altor oameni implicati in industrie.

Mai poti citi despre asta pe: http://www.manac.ro/2007/11/30/adaosul-barosan/

si http://bloguri.dailybusiness.ro/gecad-epayment/internet-new-media/comision-vs-profit-business-vs-boutique-454

Cred ca a argumenta de ce am aceasta parere poate fi o discutie foarte lunga.
Cand am dat noi note nu stiam de intentia voastra de a avea ori nu tranzactionare online.

@Clement am incercat sa imi spun parerea in legatura cu postul tau mai ales pentru ca sunt atasata de ceea ce inseamna ecommerce. De ce la un concurs se ia un premiu si la altul nu.. nu am fost in juriul GPEC, nu stiu care au fost criteriile acolo sa iti pot raspunde.

Testele de usability de la GPEC au confirmat ceea ce spuneam si eu ca vexio este un site cu potential bun. La Internetics am incercat sa analizam si alte criterii.

adi Pintilie

31. Oct, 2008

@ Adriana Iordan:

Cifrele legate de comenzi AU FOST, te asigur de asta, le-am scris cu mana mea.

Cel ma folosit motor de cautare este GOOGLE, afisarea CNN-ului ca motor de cautare este un BUG de la trafic.ro.

adi Pintilie

31. Oct, 2008

PS: Oricum faptul este consumat, nu exista cale de intoarce, si multumim pentru apreciere si sustinere Adriana.

Mugur

31. Oct, 2008

Marketonline.ro are si POS la sediu si plata cu cardul online, sunt optiuni de plata distincte, prezentate separat in cosul de comanda.

De ce dupa 2 ani de la lansare? Pentru ca ne-a luat 2 ani sa negociem un comision decent in loc sa marim adaosurile, deci acum avem si plata cu cardul si preturi ok :)

Despre premiile Internetics nu as putea comenta pentru ca, spre deosebire de GPEC, nu am vazut facute publice criteriile de jurizare si tot ce e ascus e dubios …

Adriana Iordan

01. Nov, 2008

@Mugur

Criteriile de jurizare au fost si sunt pe site-ul Internetics:
http://www.internetics.ro/criteria/view#top
iar aici se vad si cele cateva puncte pe care le-am mentionat mai sus.

add

02. Nov, 2008

stiu ca e normal ca un magazin “online” sa aiba plata cu cardul. dar in conditiile in care activeaza magazinele online pe IT de la noi nu poti depuncta un magazin care alege sa nu-si taie craca de sub picioare de la inceput.

Andrei

03. Nov, 2008

De ce nu se acorda premiile eCommerce?
Pentru ca cei care se declara pionieri ai marketing-ului online-ului sau cum s-or numi ei au facut varza toata aceasta poveste.
Acestora le place doar sa contureze o imagine falsa, de ce buni sunt ei, ce fac ei pentru online, etc.
Ii interesaza decat sa-si faca PR, sa-si faca o imagine.
S-au impartit in “gasti de bloc” (alias asociatii, agentii, etc) si pe buzele lor citesti textul “du-te la sacara ta” si asta in jurul afacerilor fiecaruia, intereselor fiecaruia…

Noi cei care facem e-commerce, mai mari sau mai mici, preferam sa nu pierdem timpul cu astfel de evenimente, sa nu participam.
Preferam sa facem vanzari prin a oferi din zi in zi, servicii de calitate cumparatorilor nostri.
Consideram ca vizitatorii nostri sunt cei care ne pot da marele premiu: revenirea pentru a ne vizita, revenirea pentru a cumpara.

Din respect pentru cei care s-au inscris la sectiuni trebuia sa fie desemnat un castigator.
Indiferent care este aceste, bun, rau, acceptat de unii, respins de altii, dar era un castigator si chiar noi cei invinsi l-am fi recunoscut.
Cum sa-ti gasesti un reper, un leader, un punct propus sa-l depasesti daca tu nu ai un castigator in aceasta industrie? si daca nu ma insel este al doilea an consecutiv cand nu se declara castigatori la mai multe categorii…
De ce nu declarati castigatori?
De ce pierdeti timpul cu astfel de evenimente daca devin inutile?
Sa nu va deranjati unii pe latii?
Parca si vad “lasa ma, nu vota pe ala… ca altfel votez eu…”
Fii obiectivi si lasati intersele personale.
Faceti ca astfel de evenimente sa devina o placere sa participi.

Adriana Iordan

04. Nov, 2008

@Andrei nu stiu despre ce interese vorbesti :) Eu nu ma consider pionier si nici din vreo gasca. Activez in online marketing de mai mult de 5 ani si acesta este primul an in care am raspuns invitatiei de a participa in juriu.

Sunt de acord ca serviciile oferite si vanzarile obtinute sunt indicatori pentru orice business sanatos. Ce spui tu acolo sunt speculatii si eu una nu am auzit pe nimeni “nu vota pe ala ca altfel votez eu.. etc”.

A da premii de dragul de a da premii nu a fost neaparat scopul Internetics (la scoala daca nu aveai o medie nu puteai sa iei premiul intai, nu?). E un concurs cu niste criterii, nu un eveniment de alinat orgolii.

Disclaimer: din nou, aceasta este parerea mea personala.

Andrei

08. Nov, 2008

Adriana,

Pentru ceea ce faci tu si toata echipa GeCAD numai respect (cunosc business-ul lor de prin 1998)!
Tu esti nou venita in acest juriu si nu te consider intrata in vreo gasca. Altii in spate au interese….

Nu mai vreau sa fac alte comentarii ca pierdem vremea…

Bafta!

online

18. Dec, 2009

de ce nu:)

sergiu

09. Feb, 2010

dar care sunt conditiile sa poti obtine un premiu? adica ce conditii trebuiesc indeplinite?